Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie

ul. Spacerowa 14a, 11-036 Gietrzwałd

 

Regulamin Organizacyjny GOPS

Załącznik
do Zarządzenia Nr 11/2018 z dnia 14.09.2018 r.
Kierownika GOPS w Gietrzwałdzie

 

Regulamin Organizacyjny

Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

w Gietrzwałdzie

 

Rozdział I
Postanowienia ogólne

 

§ 1.

Regulamin Organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie, zwany w dalszej części „Regulaminem” określa:

  1. strukturę organizacyjną Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie.
  2. zasady kierowania Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie.
  3. zakres działania Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie.
  4. zakres działania komórek organizacyjnych (działów) Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie.
  5. organizację działalności kontrolnej.
  6. zasady i tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków.
  7. zasady podpisywania pism i decyzji.

 

§ 2.

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

  1. Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Gietrzwałd.
  2. Ośrodku – należy przez to rozumieć Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    w Gietrzwałdzie
  3. Kierowniku – należy przez to rozumieć Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie

 

§ 3.

  1. Ośrodek jest samodzielną jednostką organizacyjną Gminy Gietrzwałd nie posiadającą osobowości prawnej.
  2. Ośrodek działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, uchwał Rady Gminy, zarządzeń Wójta, Statutu oraz zarządzeń Kierownika.
  3. Obszarem działania  Ośrodka jest Gmina Gietrzwałd.
  4. Siedzibą Ośrodka jest: Gietrzwałd, adres: 11-036 Gietrzwałd, ul. Olsztyńska 2 (budynek Urzędu Gminy Gietrzwałd).
  5. Ośrodek czynny jest: od poniedziałku do piątku w godzinach 7 00 – 15 00.

§ 4.

  1. Ośrodek realizuje zadania własne gminy i zlecone gminie dotyczące w szczególności:
  1. pomocy społecznej,
  2. świadczeń rodzinnych,
  3. pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
  4. postępowania wobec dłużników alimentacyjnych,
  5. świadczeń wychowawczych,
  6. zasiłków dla opiekunów,
  7. przeciwdziałania przemocy w rodzinie i ochrony ofiar przemocy,
  8. wspierania rodziny i systemie pieczy zastępczej,
  9. Karty Dużej Rodziny,
  10. dodatków mieszkaniowych,
  11. dodatków energetycznych,
  12. wspierania kobiet w ciąży i ich rodzin „Za życiem”,
  13. innych ustaw i aktów wykonawczych,
  14. uchwał Rady Gminy w Gietrzwałdzie i zarządzeń Wójta Gminy Gietrzwałd,
  1. Ośrodek może realizować inne zadania wynikające z programów, projektów Unii Europejskiej oraz rozwijać nowe formy pomocy społecznej.

 

Rozdział II
Struktura organizacyjna Ośrodka

 

§ 5.

  1. Na czele Ośrodka stoi Kierownik.
  2. Kierownika Ośrodka zatrudnia Wójt Gminy.
  3. Pozostałych pracowników Ośrodka zatrudnia Kierownik Ośrodka jak też wykonuje wobec nich inne czynności wynikające ze stosunku pracy.
  4. Pracownicy Ośrodka są pracownikami samorządowymi.
  5. Funkcjonowanie Ośrodka opiera się na zasadzie służbowego podporządkowania, rozdziału kompetencji i indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie zadań.

 

§ 6.

  1. Kierownik organizuje pracę Ośrodka w miarę występujących potrzeb tworząc komórki organizacyjne w postaci działów realizujących określone zadania zlecone i własne gminy.
  2. W skład Ośrodka wchodzą następujące stanowiska i działy:
  1. Kierownik
  2. Dział Pracowników Socjalnych i Specjalistów Pracy Socjalnej
  3. Aspirant Pracy Socjalnej (w przypadku potrzeby zatrudnienia)
  4. Asystent Rodziny (w przypadku potrzeby zatrudnienia)
  5. Opiekunki domowe (w przypadku potrzeby zatrudnienia)
  6. Dział pracowników realizujących Świadczenia społeczne poza pomocą społeczną oraz prowadzących postępowanie wobec dłużników alimentacyjnych
  7. Pomoc administracyjna.
  1. Schemat organizacyjny Ośrodka stanowi załącznik do Regulaminu.
  2. Obsługę działalności finansowo – księgowej w zakresie: prowadzenia pełnej księgowości, naliczania wynagrodzeń pracowników, rozliczania z ZUS i US, prowadzenia kasy, działalności ZFŚS i kadrowej  Ośrodka prowadzi Urząd Gminy.
  3. W celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań w Ośrodku mogą być tworzone inne stanowiska pracy w miarę występujących potrzeb.
  4. Samodzielne stanowiska pracy mogą być tworzone i reorganizowane w zależności od potrzeb Ośrodka.

 

Rozdział III
Zasady kierowania Ośrodkiem

 

§ 7.

  1. Ośrodkiem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Kierownik.
  2. Kierownik Ośrodka jest kierownikiem zakładu pracy oraz bezpośrednim przełożonym pracowników zatrudnionych w Ośrodku, jest ich służbowym zwierzchnikiem
    i wykonuje w stosunku do nich czynności pracodawcy.
  3. Szczegółowe zagadnienia dotyczące funkcjonowania Ośrodka reguluje Kierownik w formie zarządzeń, regulaminów, instrukcji oraz innych o podobnym charakterze.
  4. Organizację pracy Ośrodka określa Regulamin Pracy ustalony odrębnym zarządzeniem.                                                                                                                                     

§ 8.

  1. Do zadań i kompetencji Kierownika Ośrodka należy w szczególności:
  1. organizowanie pracy Ośrodka i zapewnienie sprawnego funkcjonowania Ośrodka,
  2. kierowanie bieżącymi sprawami Ośrodka i reprezentowanie go na zewnątrz,
  3. zarządzanie powierzoną częścią majątku gminnego,
  4. prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych, w ramach posiadanego upoważnienia w indywidualnych sprawach z zakresu działania Ośrodka, należących do właściwości gminy,
  5. prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych, w ramach posiadanego upoważnienia w sprawach o ustalenie uprawnień, przyznawanie i wypłacanie świadczeń pieniężnych i niepieniężnych z pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczenia wychowawczego, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub czasie porodu, dodatków mieszkaniowych, zryczałtowanego dodatku energetycznego.
  6. realizowanie działań wynikających z ustawy o Karcie Dużej Rodziny,
  7. sporządzanie oceny zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej,
  8. zatwierdzanie bilansu potrzeb, wynikających z zadań statutowych, które realizuje Ośrodek,
  9. składanie Radzie Gminy corocznego sprawozdania z działalności Ośrodka, a także przedstawianie potrzeb w zakresie pomocy społecznej,
  10. nadzorowanie i koordynowanie realizowanych przez Ośrodek zadań,
  11. kształtowanie prawidłowej polityki kadrowej i finansowej Ośrodka,
  12. rozpatrywanie skarg i wniosków.
  1. W czasie nieobecności Kierownika zastępstwo sprawuje wyznaczony przez niego pracownik.
  2. Kierownik Ośrodka ustala szczegółowe zakresy czynności poszczególnych pracowników, które składa się do akt osobowych pracowników.

 

Rozdział IV
Zadania i kompetencje poszczególnych stanowisk pracy

 

§ 9.

  1. Do zakresu działania Pracownika Socjalnego i Specjalisty Pracy Socjalnej należy w szczególności:
    1. praca socjalna;
    2. dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
    3. udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw  życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się  przepisami prawa w realizacji tych zadań;
    4. pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskaniu pomocy;
    5. pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;
    6. współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych; łagodzenie skutków ubóstwa;
    7. inicjowanie nowych form  pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;
    8. współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej  ukierunkowanych na podniesienie jakości życia.
    9. organizacja i nadzór pracy opiekunek domowych, w tym rozlicznie godzin pracy;
    10. kompletowanie niezbędnej dokumentacji do przyznania świadczeń pomocy społecznej,
    11. opracowywanie decyzji administracyjnych w powierzonym zakresie,
    12. terminowe sporządzanie list wypłat świadczeń, realizacja świadczeń pieniężnych i w naturze,
    13. opracowywanie i analizowanie materiałów statystycznych z zakresu problemów pomocy społecznej
    14. pełna obsługa programu komputerowego Pomost STD i PŁATNIK,
    15. załatwianie spraw związanych ze skargami, wnioskami i zażaleniami wpływającymi do Ośrodka,
    16. dokonywanie kontroli wewnętrznej,
    17. przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji,
    18. dbałość o zachowanie tajemnicy służbowej i ochrony danych osobowych,
    19. wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika

 

  1. Do zakresu działania Aspiranta Pracy Socjalnej należy w szczególności:
  2. współpraca z podmiotami pomocy społecznej i innymi instytucjami w zakresie wsparcia i aktywizacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym,
  3. udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywaniu spraw życiowych osób i rodzin oraz informowanie o dostępnych formach pomocy;
  4. diagnozowanie i analizowanie potrzeb osób i rodzin dla celów pomocy społecznej w szczególności przez współuczestniczenie z pracownikiem socjalnym w przeprowadzaniu wywiadów rodzinnych oraz kompletowanie dokumentacji warunkującej przyznanie świadczeń pomocy społecznej;
  5. współudział w inspirowaniu, opracowaniu, wdrażaniu oraz rozwijaniu programów z zakresu pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia realizowanych przez Ośrodek,
  6. sporządzanie decyzji administracyjnych i list wypłat udzielanych świadczeń
  7. prowadzenie dokumentacji osób przebywających w domach pomocy społecznej
  8. kompletowanie i przygotowanie dokumentacji dotyczącej przyznawania świadczeń przyznawanych na podstawie ustawy o pomocy społecznej,
  9. opracowywanie i analizowanie materiałów statystycznych z zakresu problemów pomocy społecznej
  10. pełna obsługa programu komputerowego Pomost STD i PŁATNIK,

 

  1. Do zakresu działania Opiekunki domowej należy w szczególności:

     Sprawowanie opieki w środowiskach wykonując następujące czynności:

  1. utrzymanie na bieżąco porządku i czystości we wszystkich pomieszczeniach zajmowanych przez podopiecznego,
  2. przeprowadzanie generalnych porządków (trzy razy w roku) w tym mycie okien,
  3. dokonywanie zakupów, zgodnie z wolą podopiecznego artykułów żywnościowych, środków higieny osobistej oraz artykułów przemysłowych za pokwitowane pieniądze podopiecznego,
  4. załatwianie spraw bieżących typu wezwanie lekarza lub pielęgniarki, zgłaszanie napraw urządzeń domowych, dostarczanie leków, dokonywanie opłat podopiecznego itp,
  5. przygotowywanie dla podopiecznego posiłków,
  6. pranie bielizny osobistej podopiecznego, ręczników, ścierek,
  7. wykonywanie czynności związanych z utrzymaniem higieny osobistej podopiecznego,
  8. karmienie osób niedołężnych oraz podawanie leków podopiecznemu, zgodnie z zaleceniami lekarza,
  9. wychodzenie z podopiecznym na spacery,
  10. sprawowanie opieki nad podopiecznym (niedołężnym) w czasie jego wizyt u lekarza,
  11. zgłaszanie potrzeb podopiecznego w zakresie innych form pomocy.

 

  1. Do zakresu działania pracowników obsługujących Świadczenia społeczne poza pomocą społeczną i prowadzących postępowania wobec dłużników alimentacyjnych należy w szczególności:
  1. wydawanie wniosków i udzielanie wyjaśnień w sprawie uprawnień do świadczeń rodzinnych, wychowawczych, alimentacyjnych, dodatków mieszkaniowych i energetycznych i innych prowadzonych poza pomocą społeczną,
  2. przyjmowanie i rejestracja wniosków,
  3. prowadzenie postępowania administracyjnego niezbędnego do wydania decyzji z zakresu świadczeń społecznych poza pomocą społeczną,
  4. przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawie przyznania lub odmowy przyznania świadczeń społecznych poza pomocą społeczną,
  5. terminowe sporządzanie list wypłat świadczeń i ich wypłata,
  6. prowadzenie postępowań dotyczących dłużników alimentacyjnych,
  7. prowadzenie postępowań egzekucyjnych dotyczących nienależnie pobranych świadczeń społecznych poza pomocą społeczną,
  8. współpraca z komornikami sądowymi, Powiatowym Urzędem Pracy, Starostą, Prokuraturą, Urzędem Wojewódzkim i innymi w zakresie przyporządkowanych zadań,
  9. sporządzanie prognozowych bilansów potrzeb środków finansowych na świadczenia,
  10. analiza i nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem środków finansowych,
  11. sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości,
  12. pełna obsługa programu komputerowego Aplikacji Świadczenia Sygnity i ZUS PŁATNIK
  13. załatwianie spraw związanych ze skargami, wnioskami i zażaleniami wpływającymi do Ośrodka,
  14. dokonywanie kontroli wewnętrznej,
  15. przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji,
  16. dbałość o zachowanie tajemnicy służbowej i ochrony danych osobowych,
  17. wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika.

 

  1. Do zakresu działania pracownika administracyjnego należy w szczególności:
  1. administrowanie systemami informatycznymi użytkowanymi przez Ośrodek,
  2. prowadzenie składnicy akt,
  3. prowadzenie spraw administracyjno-gospodarczych w tym dotyczących pomieszczeń biurowych,
  4. prowadzenie inwentaryzacji nośników i komputerów przenośnych i stacjonarnych,
  5. dbałość o sprzęt komputerowy i jego sprawne działanie w Ośrodku
  6. zabezpieczenie i prowadzenie kasacji zużytych nośników i sprzętu komputerowego zgodnie z obowiązującymi przepisami ochrony danych osobowych,
  7. nadawanie uprawnień użytkownikom do pracy w systemach informatycznych oraz dokonywanie modyfikacji, zmiany lub wyrejestrowania uprawnień użytkowników systemów informatycznych na podstawie informacji otrzymanej od Kierownika.
  8.  zabezpieczanie komputerów stacjonarnych i przenośnych programem antywirusowym, ciągły nadzór (ciągła praca w tle) nad pracą systemu.
  9. sprawdzanie obecności wirusów komputerowych w systemie informatycznym oraz ich usuwanie powinno odbywać się przy wykorzystaniu ww. oprogramowania zainstalowanego na stacjach roboczych oraz komputerach przenośnych.
  10. nadzór nad aktualizacją oprogramowania antywirusowego.
  11. prowadzenie przeglądu i konserwacji systemów oraz nośników służących do przetwarzania danych.
  12. przeprowadzanie okresowej kontroli uprawnień i kont użytkowników, w celu weryfikacji  czy użytkownicy posiadają uprawnienia adekwatne do wykonywanej pracy w systemach informatycznych
  13. przeprowadzenia okresowego audytu wewnętrznego w zakresie bezpieczeństwa informacji nie rzadziej niż raz na rok, bowiem utrzymywanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa informacji, wymaga stałego monitorowania i okresowego badania stanu zabezpieczenia wszystkich elementów tego systemu.

 

  1. Do zakresu działania Asystenta Rodziny należy w szczególności:
  1. określenie wspólnie z rodziną podstawowych problemów występujących w rodzinie oraz zmotywowanie rodziny do współpracy i działań zmierzających do ich pokonania.
  2. wspieranie rodziny poprzez konsultacje i działania o charakterze edukacyjnym.
  3. informowanie rodziny o możliwościach skorzystania z pomocy i usług różnych instytucji w zależności od potrzeb.
  4. pomoc rodzinie w rozszerzaniu kontaktów, stymulowanie podopiecznego do samodzielnego poszukiwania w swoim otoczeniu nowych możliwości: sił, osób, grup, instytucji lub ułatwianie mu tego np. poprzez towarzyszenie i wsparcie, prowadzenie dokumentacji oraz sporządzenie sprawozdania z zakresu powierzonych zadań.
    współpraca z pracownikiem socjalnym w zakresie podjętej pracy z rodziną i pomocy w rozwiązywaniu jej problemów.
  5. monitorowanie i wspieranie procesu zmian, wzmacnianie i pokazywanie rezultatów własnych osiągnięć, dalsze budowanie aktywnej postawy członków rodziny.
  6. wykonywanie innych zadań, o których mowa w art. 15 ust 1 Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 998 z późn. zm.)”.

 

Rozdział V
Organizacja działalności kontrolnej

 

§ 10.

  1. Kontrola ma na celu :
    1. zapewnienie bieżącej, pełnej i obiektywnej informacji służącej Kierownikowi do doskonalenia działalności Ośrodka,
    2. badanie i ocenę efektywności oraz sprawności działania pracowników na poszczególnych stanowiskach pracy w zakresie realizacji nałożonych zadań,
    3. ujawnianie niewykorzystanych rezerw, wykrywanie nieprawidłowości w wykonywaniu zadań i przykładów sumiennej pracy, godnej upowszechnienia,
    4. ujawnianie przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości, jak również osób za nie odpowiedzialnych,
    5. wskazanie sposobów i środków umożliwiających usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości,
    6. badanie prawidłowości załatwiania skarg i wniosków,
    7. sprawdzenie wykonania zaleceń pokontrolnych,
    8. udzielanie instruktażu i niezbędnej pomocy.
  2. System kontroli obejmuje kontrolę wewnętrzną i zewnętrzną.
  3. Kierownik Ośrodka opracowuje wnioski i przedstawia je do realizacji poszczególnym pracownikom.
  4. Kierownik prowadzi ewidencję kontroli zewnętrznej.

 

Rozdział VI
Zasady i tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków

 

§ 11.

 Interesantów w sprawie skarg i wniosków przyjmuje Kierownik Ośrodka w godzinach urzędowania.

 

§ 12.

1. Rejestr skarg i wniosków prowadzi pracownik administracyjny.

2. Skargi mogą być wnoszone ustnie do protokołu lub w formie pisemnej.

3. Skargi zgłoszone ustnie przyjmuje się sporządzając protokół przyjęcia, w którym odnotowuje się ich treść. Protokół winien być podpisany przez wnoszącego sprawę oraz przyjmującego zgłoszenie.

 

§ 13.

1. Szczegółowe postępowanie w sprawach skarg i wniosków określa Kodeks Postępowania Administracyjnego.

2. Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisuje Kierownik Ośrodka, ustosunkowując się do zarzutów czy wniosków oraz informując o podjętych rozwiązaniach.

 

Rozdział VII
Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw mieszkańców

 

§ 14.

  1. Pracownicy Ośrodka są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania spraw indywidualnych kierując się obowiązującymi przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego.
  2. Za terminowe i prawidłowe załatwianie spraw odpowiedzialność ponosi Kierownik Ośrodka oraz pracownicy zgodnie z ustalonym zakresem obowiązków.
  3. Zasady postępowania z wniesionymi sprawami indywidualnymi określa Kodeks postępowania administracyjnego.
  4. Sprawy wniesione przez zainteresowanych są ewidencjonowane zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
  5. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:
    1. udzielania pełnej informacji dotyczącej załatwienia danej sprawy,
    2. załatwienia sprawy zgodnie z przepisami prawa,
    3. informowania zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy,
    4. powiadomienia o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy, w przypadku zaistnienia takiej okoliczności,
    5. informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia wydanych rozstrzygnięć.
  6. Kierownik Ośrodka przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w określonym czasie pracy Ośrodka.
  7. Pracownicy Ośrodka przyjmują interesantów w ciągu całego dnia pracy Ośrodka.

 

Rozdział VIII
Zasady podpisywania dokumentów i obieg dokumentów

 

§ 15

  1. Wszelkie dokumenty wychodzące na zewnątrz podpisuje Kierownik Ośrodka.
  2. W czasie nieobecności Kierownika Ośrodka lub w innych uzasadnionych przypadkach dokumenty wymienione w ust. 1 podpisuje osoba zastępująca Kierownika lub inne upoważnione osoby.
  3. Zasady podpisywania dokumentów finansowo-księgowych regulują przepisy ustanowione przez Gminę dla Referatu Obsługi Jednostek, który w imieniu organu prowadzi pełną księgowość Ośrodka.
  4. Obieg, rejestracja, znakowanie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów odbywa się na podstawie zasad określonych w instrukcji określającej czynności kancelaryjne w Ośrodku.
  5. Pisma i akty normatywne oznacza się pieczęciami używanymi w Ośrodku.
  6. Wszystkie pisma lub inne dokumenty sporządzane w Ośrodku muszą zawierać  w lewym dolnym rogu imię i nazwisko osoby sporządzającej oraz numer telefonu do kontaktu.

 

Zarządzenie Nr 1 / 2020
Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie

z dnia  19 lutego 2020 roku
w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie

 

Na podstawie § 12 pkt. 8 Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie przyjętego Uchwałą Nr XXXVI/354/2018 Rady Gminy Gietrzwałd z dnia 15 marca 2018r, zarządzam, co następuje:

 

§ 1

Wprowadzić następujące zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie, który stanowi załącznik do Zarządzenia Nr 11/2018 z dnia 14.09.2018 r.:

1. W Rozdziale II. Struktura organizacyjna Ośrodka w § 6 pkt.2 po punkcie 7 dodaje się punkt 8 w brzmieniu:

„8) Opiekun – animator w Klubie Senior+ (w przypadku konieczności zatrudnienia)”

2. W Rozdziale IV. Zadania i kompetencje poszczególnych stanowisk pracy w § 9 po punkcie 6 dodaje się punkt 7 w brzmieniu:

1. Do zadań Opiekuna-animatora zatrudnionego w ramach Klubu należy w szczególności:

a) diagnozowanie potrzeb i problemów uczestników Klubu,

b) należyta i staranna realizacja powierzonych zajęć,

c) prowadzenie dokumentacji pracy z uczestnikami,

d) współpraca z rodzinami uczestników Klubu,

e) współdziałanie z organami, instytucjami i organizacjami.

f) prowadzenie zajęć uaktywniających uczestników Klubu w tym prowadzenie zajęć manualnych, muzyczno-ruchowych, czytanie opowiadań, dyskusja, rozmowy indywidualne;

g) otwieranie i zamykanie siedziby Klubu Seniora,

h) dbanie o warunki higieniczne pomieszczeń,

i) przygotowywaniu kawy, herbaty dla uczestników spotkań w ramach Klubu,

j) organizowanie imprez kulturalnych, wycieczek, spotkań okolicznościowych;

k) zgłaszanie i uzgadnianie z koordynatorem bieżących potrzeb.

                                                                      

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania..

 

Zarządzenie Nr 7/2021
Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie

z dnia  31 marca 2021 roku
w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie

 

Na podstawie § 12 pkt. 8 Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie przyjętego Uchwałą Nr XXXVI/354/2018 Rady Gminy Gietrzwałd z dnia 15 marca 2018r, zarządzam, co następuje:

 

§ 1

Wprowadzić następujące zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie, który stanowi załącznik do Zarządzenia Nr 11/2018 z dnia 14.09.2018 r.:

1. W Rozdziale II. Struktura organizacyjna Ośrodka w § 6 pkt.2 po punkcie 8 dodaje się punkt 9 w brzmieniu:

„9) Główny księgowy”

2. W Rozdziale IV. Zadania i kompetencje poszczególnych stanowisk pracy w § 9 po punkcie 7 dodaje się punkt 8 w brzmieniu:

1. Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:

  1. Prowadzenie pełnej księgowości Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie i sporządzanie sprawozdań, w tym:
  1. przeprowadzanie kontroli wstępnej dokumentów księgowych przyjmowanych do księgowania,
  2. terminowe sporządzanie i dekretowanie dokumentów księgowych w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji księgowych oraz ich bezpieczeństwo,
  3. rejestrowanie dokumentów księgowych, w obowiązującym systemie komputerowym, na kontach księgowych,
  4. sporządzanie zestawień obrotów i sald,
  5. prowadzenie ewidencji analitycznej dochodów i wydatków GOPS oraz zaangażowania wydatków wynikających z zawartych umów, zamówień itp.
  6. rozliczanie dotacji na zadania zlecone i uzyskane od innych podmiotów,
  7. rozliczanie dochodów budżetu państwa,
  1. Prowadzanie do systemu komputerowego danych pochodzących z dokumentów źródłowych i uzgadnianie obrotów i sald z kontrahentami;
  2. Zatwierdzanie pod względem formalno-rachunkowym rachunków i faktur;
  3. Przekazywanie kierownikowi GOPS danych dotyczących środków planowanych w budżecie i jego zmian;
  4. Obsługa programu BeSTi@ w zakresie uchwał i sprawozdań wraz z podpisywaniem sprawozdań (Rb 27S, Rb-28S, Rb-50, Rb-N, Rb-Z itd.).
  5. Współudział w opracowaniu projektu budżetu GOPS
  6. Sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych i statystycznych;
  7. Opracowywanie rocznych i okresowych analiz z wykonania planu finansowego jednostki;
  8. Opracowywanie wniosków w sprawie zmian w planach finansowych jednostki.
  9. Rozliczanie wyników przeprowadzonej inwentaryzacji składników majątkowych i ujęcie ich w księgach rachunkowych;
  10. Prowadzenie płac pracowników GOPS, w tym naliczanie i odprowadzanie składek ZUS, podatku dochodowego i innych należności;
  11. Naliczanie i przekazywanie na odpowiedni rachunek odpisu na Zakładowy Fundusz  Świadczeń Socjalnych;
  12. Sporządzanie odpowiednich deklaracji podatkowych;
  13. Sporządzanie comiesięcznych raportów rozliczeniowych ZUS DRA, RCA, RSA, RZA;
  14. Należyte przechowywanie dokumentów płacowych, księgowych, ksiąg rachunkowych i sprawozdawczości finansowej;
  15. Prawidłowe i terminowe archiwizowanie dokumentów.
  16. Dbałość o aktualność i kompletność przepisów, których znajomość jest niezbędna na zajmowanym stanowisku.

                                                                     

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załączniki:

Schemat organizacyjny GOPS

Utworzono dnia 16.07.2021, 11:18

Informacje

Liczba wyświetleń: 672
Utworzono dnia: 16.06.2021

Historia publikacji

  • 16.07.2021 11:18, Administrator
    Dodanie załącznika: Schemat organizacyjny GOPS
  • 25.06.2021 14:01, Administrator
    Edycja strony: Regulamin Organizacyjny GOPS
  • 25.06.2021 13:41, Administrator
    Edycja strony: Regulamin Organizacyjny GOPS