Regulamin Organizacyjny GOPS
Załącznik
do Zarządzenia Nr 11/2018 z dnia 14.09.2018 r.
Kierownika GOPS w Gietrzwałdzie
Regulamin Organizacyjny
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Gietrzwałdzie
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1.
Regulamin Organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie, zwany w dalszej części „Regulaminem” określa:
- strukturę organizacyjną Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie.
- zasady kierowania Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie.
- zakres działania Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie.
- zakres działania komórek organizacyjnych (działów) Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie.
- organizację działalności kontrolnej.
- zasady i tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków.
- zasady podpisywania pism i decyzji.
§ 2.
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Gietrzwałd.
- Ośrodku – należy przez to rozumieć Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Gietrzwałdzie - Kierowniku – należy przez to rozumieć Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie
§ 3.
- Ośrodek jest samodzielną jednostką organizacyjną Gminy Gietrzwałd nie posiadającą osobowości prawnej.
- Ośrodek działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, uchwał Rady Gminy, zarządzeń Wójta, Statutu oraz zarządzeń Kierownika.
- Obszarem działania Ośrodka jest Gmina Gietrzwałd.
- Siedzibą Ośrodka jest: Gietrzwałd, adres: 11-036 Gietrzwałd, ul. Olsztyńska 2 (budynek Urzędu Gminy Gietrzwałd).
- Ośrodek czynny jest: od poniedziałku do piątku w godzinach 7 00 – 15 00.
§ 4.
- Ośrodek realizuje zadania własne gminy i zlecone gminie dotyczące w szczególności:
- pomocy społecznej,
- świadczeń rodzinnych,
- pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
- postępowania wobec dłużników alimentacyjnych,
- świadczeń wychowawczych,
- zasiłków dla opiekunów,
- przeciwdziałania przemocy w rodzinie i ochrony ofiar przemocy,
- wspierania rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- Karty Dużej Rodziny,
- dodatków mieszkaniowych,
- dodatków energetycznych,
- wspierania kobiet w ciąży i ich rodzin „Za życiem”,
- innych ustaw i aktów wykonawczych,
- uchwał Rady Gminy w Gietrzwałdzie i zarządzeń Wójta Gminy Gietrzwałd,
- Ośrodek może realizować inne zadania wynikające z programów, projektów Unii Europejskiej oraz rozwijać nowe formy pomocy społecznej.
Rozdział II
Struktura organizacyjna Ośrodka
§ 5.
- Na czele Ośrodka stoi Kierownik.
- Kierownika Ośrodka zatrudnia Wójt Gminy.
- Pozostałych pracowników Ośrodka zatrudnia Kierownik Ośrodka jak też wykonuje wobec nich inne czynności wynikające ze stosunku pracy.
- Pracownicy Ośrodka są pracownikami samorządowymi.
- Funkcjonowanie Ośrodka opiera się na zasadzie służbowego podporządkowania, rozdziału kompetencji i indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie zadań.
§ 6.
- Kierownik organizuje pracę Ośrodka w miarę występujących potrzeb tworząc komórki organizacyjne w postaci działów realizujących określone zadania zlecone i własne gminy.
- W skład Ośrodka wchodzą następujące stanowiska i działy:
- Kierownik
- Dział Pracowników Socjalnych i Specjalistów Pracy Socjalnej
- Aspirant Pracy Socjalnej (w przypadku potrzeby zatrudnienia)
- Asystent Rodziny (w przypadku potrzeby zatrudnienia)
- Opiekunki domowe (w przypadku potrzeby zatrudnienia)
- Dział pracowników realizujących Świadczenia społeczne poza pomocą społeczną oraz prowadzących postępowanie wobec dłużników alimentacyjnych
- Pomoc administracyjna.
- Schemat organizacyjny Ośrodka stanowi załącznik do Regulaminu.
- Obsługę działalności finansowo – księgowej w zakresie: prowadzenia pełnej księgowości, naliczania wynagrodzeń pracowników, rozliczania z ZUS i US, prowadzenia kasy, działalności ZFŚS i kadrowej Ośrodka prowadzi Urząd Gminy.
- W celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań w Ośrodku mogą być tworzone inne stanowiska pracy w miarę występujących potrzeb.
- Samodzielne stanowiska pracy mogą być tworzone i reorganizowane w zależności od potrzeb Ośrodka.
Rozdział III
Zasady kierowania Ośrodkiem
§ 7.
- Ośrodkiem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Kierownik.
- Kierownik Ośrodka jest kierownikiem zakładu pracy oraz bezpośrednim przełożonym pracowników zatrudnionych w Ośrodku, jest ich służbowym zwierzchnikiem
i wykonuje w stosunku do nich czynności pracodawcy. - Szczegółowe zagadnienia dotyczące funkcjonowania Ośrodka reguluje Kierownik w formie zarządzeń, regulaminów, instrukcji oraz innych o podobnym charakterze.
- Organizację pracy Ośrodka określa Regulamin Pracy ustalony odrębnym zarządzeniem.
§ 8.
- Do zadań i kompetencji Kierownika Ośrodka należy w szczególności:
- organizowanie pracy Ośrodka i zapewnienie sprawnego funkcjonowania Ośrodka,
- kierowanie bieżącymi sprawami Ośrodka i reprezentowanie go na zewnątrz,
- zarządzanie powierzoną częścią majątku gminnego,
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych, w ramach posiadanego upoważnienia w indywidualnych sprawach z zakresu działania Ośrodka, należących do właściwości gminy,
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych, w ramach posiadanego upoważnienia w sprawach o ustalenie uprawnień, przyznawanie i wypłacanie świadczeń pieniężnych i niepieniężnych z pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczenia wychowawczego, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub czasie porodu, dodatków mieszkaniowych, zryczałtowanego dodatku energetycznego.
- realizowanie działań wynikających z ustawy o Karcie Dużej Rodziny,
- sporządzanie oceny zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej,
- zatwierdzanie bilansu potrzeb, wynikających z zadań statutowych, które realizuje Ośrodek,
- składanie Radzie Gminy corocznego sprawozdania z działalności Ośrodka, a także przedstawianie potrzeb w zakresie pomocy społecznej,
- nadzorowanie i koordynowanie realizowanych przez Ośrodek zadań,
- kształtowanie prawidłowej polityki kadrowej i finansowej Ośrodka,
- rozpatrywanie skarg i wniosków.
- W czasie nieobecności Kierownika zastępstwo sprawuje wyznaczony przez niego pracownik.
- Kierownik Ośrodka ustala szczegółowe zakresy czynności poszczególnych pracowników, które składa się do akt osobowych pracowników.
Rozdział IV
Zadania i kompetencje poszczególnych stanowisk pracy
§ 9.
- Do zakresu działania Pracownika Socjalnego i Specjalisty Pracy Socjalnej należy w szczególności:
- praca socjalna;
- dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
- udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań;
- pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskaniu pomocy;
- pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;
- współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych; łagodzenie skutków ubóstwa;
- inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;
- współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia.
- organizacja i nadzór pracy opiekunek domowych, w tym rozlicznie godzin pracy;
- kompletowanie niezbędnej dokumentacji do przyznania świadczeń pomocy społecznej,
- opracowywanie decyzji administracyjnych w powierzonym zakresie,
- terminowe sporządzanie list wypłat świadczeń, realizacja świadczeń pieniężnych i w naturze,
- opracowywanie i analizowanie materiałów statystycznych z zakresu problemów pomocy społecznej
- pełna obsługa programu komputerowego Pomost STD i PŁATNIK,
- załatwianie spraw związanych ze skargami, wnioskami i zażaleniami wpływającymi do Ośrodka,
- dokonywanie kontroli wewnętrznej,
- przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji,
- dbałość o zachowanie tajemnicy służbowej i ochrony danych osobowych,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika
- Do zakresu działania Aspiranta Pracy Socjalnej należy w szczególności:
- współpraca z podmiotami pomocy społecznej i innymi instytucjami w zakresie wsparcia i aktywizacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym,
- udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywaniu spraw życiowych osób i rodzin oraz informowanie o dostępnych formach pomocy;
- diagnozowanie i analizowanie potrzeb osób i rodzin dla celów pomocy społecznej w szczególności przez współuczestniczenie z pracownikiem socjalnym w przeprowadzaniu wywiadów rodzinnych oraz kompletowanie dokumentacji warunkującej przyznanie świadczeń pomocy społecznej;
- współudział w inspirowaniu, opracowaniu, wdrażaniu oraz rozwijaniu programów z zakresu pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia realizowanych przez Ośrodek,
- sporządzanie decyzji administracyjnych i list wypłat udzielanych świadczeń
- prowadzenie dokumentacji osób przebywających w domach pomocy społecznej
- kompletowanie i przygotowanie dokumentacji dotyczącej przyznawania świadczeń przyznawanych na podstawie ustawy o pomocy społecznej,
- opracowywanie i analizowanie materiałów statystycznych z zakresu problemów pomocy społecznej
- pełna obsługa programu komputerowego Pomost STD i PŁATNIK,
- Do zakresu działania Opiekunki domowej należy w szczególności:
Sprawowanie opieki w środowiskach wykonując następujące czynności:
- utrzymanie na bieżąco porządku i czystości we wszystkich pomieszczeniach zajmowanych przez podopiecznego,
- przeprowadzanie generalnych porządków (trzy razy w roku) w tym mycie okien,
- dokonywanie zakupów, zgodnie z wolą podopiecznego artykułów żywnościowych, środków higieny osobistej oraz artykułów przemysłowych za pokwitowane pieniądze podopiecznego,
- załatwianie spraw bieżących typu wezwanie lekarza lub pielęgniarki, zgłaszanie napraw urządzeń domowych, dostarczanie leków, dokonywanie opłat podopiecznego itp,
- przygotowywanie dla podopiecznego posiłków,
- pranie bielizny osobistej podopiecznego, ręczników, ścierek,
- wykonywanie czynności związanych z utrzymaniem higieny osobistej podopiecznego,
- karmienie osób niedołężnych oraz podawanie leków podopiecznemu, zgodnie z zaleceniami lekarza,
- wychodzenie z podopiecznym na spacery,
- sprawowanie opieki nad podopiecznym (niedołężnym) w czasie jego wizyt u lekarza,
- zgłaszanie potrzeb podopiecznego w zakresie innych form pomocy.
- Do zakresu działania pracowników obsługujących Świadczenia społeczne poza pomocą społeczną i prowadzących postępowania wobec dłużników alimentacyjnych należy w szczególności:
- wydawanie wniosków i udzielanie wyjaśnień w sprawie uprawnień do świadczeń rodzinnych, wychowawczych, alimentacyjnych, dodatków mieszkaniowych i energetycznych i innych prowadzonych poza pomocą społeczną,
- przyjmowanie i rejestracja wniosków,
- prowadzenie postępowania administracyjnego niezbędnego do wydania decyzji z zakresu świadczeń społecznych poza pomocą społeczną,
- przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawie przyznania lub odmowy przyznania świadczeń społecznych poza pomocą społeczną,
- terminowe sporządzanie list wypłat świadczeń i ich wypłata,
- prowadzenie postępowań dotyczących dłużników alimentacyjnych,
- prowadzenie postępowań egzekucyjnych dotyczących nienależnie pobranych świadczeń społecznych poza pomocą społeczną,
- współpraca z komornikami sądowymi, Powiatowym Urzędem Pracy, Starostą, Prokuraturą, Urzędem Wojewódzkim i innymi w zakresie przyporządkowanych zadań,
- sporządzanie prognozowych bilansów potrzeb środków finansowych na świadczenia,
- analiza i nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem środków finansowych,
- sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości,
- pełna obsługa programu komputerowego Aplikacji Świadczenia Sygnity i ZUS PŁATNIK
- załatwianie spraw związanych ze skargami, wnioskami i zażaleniami wpływającymi do Ośrodka,
- dokonywanie kontroli wewnętrznej,
- przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji,
- dbałość o zachowanie tajemnicy służbowej i ochrony danych osobowych,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika.
- Do zakresu działania pracownika administracyjnego należy w szczególności:
- administrowanie systemami informatycznymi użytkowanymi przez Ośrodek,
- prowadzenie składnicy akt,
- prowadzenie spraw administracyjno-gospodarczych w tym dotyczących pomieszczeń biurowych,
- prowadzenie inwentaryzacji nośników i komputerów przenośnych i stacjonarnych,
- dbałość o sprzęt komputerowy i jego sprawne działanie w Ośrodku
- zabezpieczenie i prowadzenie kasacji zużytych nośników i sprzętu komputerowego zgodnie z obowiązującymi przepisami ochrony danych osobowych,
- nadawanie uprawnień użytkownikom do pracy w systemach informatycznych oraz dokonywanie modyfikacji, zmiany lub wyrejestrowania uprawnień użytkowników systemów informatycznych na podstawie informacji otrzymanej od Kierownika.
- zabezpieczanie komputerów stacjonarnych i przenośnych programem antywirusowym, ciągły nadzór (ciągła praca w tle) nad pracą systemu.
- sprawdzanie obecności wirusów komputerowych w systemie informatycznym oraz ich usuwanie powinno odbywać się przy wykorzystaniu ww. oprogramowania zainstalowanego na stacjach roboczych oraz komputerach przenośnych.
- nadzór nad aktualizacją oprogramowania antywirusowego.
- prowadzenie przeglądu i konserwacji systemów oraz nośników służących do przetwarzania danych.
- przeprowadzanie okresowej kontroli uprawnień i kont użytkowników, w celu weryfikacji czy użytkownicy posiadają uprawnienia adekwatne do wykonywanej pracy w systemach informatycznych
- przeprowadzenia okresowego audytu wewnętrznego w zakresie bezpieczeństwa informacji nie rzadziej niż raz na rok, bowiem utrzymywanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa informacji, wymaga stałego monitorowania i okresowego badania stanu zabezpieczenia wszystkich elementów tego systemu.
- Do zakresu działania Asystenta Rodziny należy w szczególności:
- określenie wspólnie z rodziną podstawowych problemów występujących w rodzinie oraz zmotywowanie rodziny do współpracy i działań zmierzających do ich pokonania.
- wspieranie rodziny poprzez konsultacje i działania o charakterze edukacyjnym.
- informowanie rodziny o możliwościach skorzystania z pomocy i usług różnych instytucji w zależności od potrzeb.
- pomoc rodzinie w rozszerzaniu kontaktów, stymulowanie podopiecznego do samodzielnego poszukiwania w swoim otoczeniu nowych możliwości: sił, osób, grup, instytucji lub ułatwianie mu tego np. poprzez towarzyszenie i wsparcie, prowadzenie dokumentacji oraz sporządzenie sprawozdania z zakresu powierzonych zadań.
współpraca z pracownikiem socjalnym w zakresie podjętej pracy z rodziną i pomocy w rozwiązywaniu jej problemów. - monitorowanie i wspieranie procesu zmian, wzmacnianie i pokazywanie rezultatów własnych osiągnięć, dalsze budowanie aktywnej postawy członków rodziny.
- wykonywanie innych zadań, o których mowa w art. 15 ust 1 Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 998 z późn. zm.)”.
Rozdział V
Organizacja działalności kontrolnej
§ 10.
- Kontrola ma na celu :
- zapewnienie bieżącej, pełnej i obiektywnej informacji służącej Kierownikowi do doskonalenia działalności Ośrodka,
- badanie i ocenę efektywności oraz sprawności działania pracowników na poszczególnych stanowiskach pracy w zakresie realizacji nałożonych zadań,
- ujawnianie niewykorzystanych rezerw, wykrywanie nieprawidłowości w wykonywaniu zadań i przykładów sumiennej pracy, godnej upowszechnienia,
- ujawnianie przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości, jak również osób za nie odpowiedzialnych,
- wskazanie sposobów i środków umożliwiających usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości,
- badanie prawidłowości załatwiania skarg i wniosków,
- sprawdzenie wykonania zaleceń pokontrolnych,
- udzielanie instruktażu i niezbędnej pomocy.
- System kontroli obejmuje kontrolę wewnętrzną i zewnętrzną.
- Kierownik Ośrodka opracowuje wnioski i przedstawia je do realizacji poszczególnym pracownikom.
- Kierownik prowadzi ewidencję kontroli zewnętrznej.
Rozdział VI
Zasady i tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków
§ 11.
Interesantów w sprawie skarg i wniosków przyjmuje Kierownik Ośrodka w godzinach urzędowania.
§ 12.
1. Rejestr skarg i wniosków prowadzi pracownik administracyjny.
2. Skargi mogą być wnoszone ustnie do protokołu lub w formie pisemnej.
3. Skargi zgłoszone ustnie przyjmuje się sporządzając protokół przyjęcia, w którym odnotowuje się ich treść. Protokół winien być podpisany przez wnoszącego sprawę oraz przyjmującego zgłoszenie.
§ 13.
1. Szczegółowe postępowanie w sprawach skarg i wniosków określa Kodeks Postępowania Administracyjnego.
2. Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisuje Kierownik Ośrodka, ustosunkowując się do zarzutów czy wniosków oraz informując o podjętych rozwiązaniach.
Rozdział VII
Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw mieszkańców
§ 14.
- Pracownicy Ośrodka są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania spraw indywidualnych kierując się obowiązującymi przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego.
- Za terminowe i prawidłowe załatwianie spraw odpowiedzialność ponosi Kierownik Ośrodka oraz pracownicy zgodnie z ustalonym zakresem obowiązków.
- Zasady postępowania z wniesionymi sprawami indywidualnymi określa Kodeks postępowania administracyjnego.
- Sprawy wniesione przez zainteresowanych są ewidencjonowane zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
- Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:
- udzielania pełnej informacji dotyczącej załatwienia danej sprawy,
- załatwienia sprawy zgodnie z przepisami prawa,
- informowania zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy,
- powiadomienia o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy, w przypadku zaistnienia takiej okoliczności,
- informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia wydanych rozstrzygnięć.
- Kierownik Ośrodka przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w określonym czasie pracy Ośrodka.
- Pracownicy Ośrodka przyjmują interesantów w ciągu całego dnia pracy Ośrodka.
Rozdział VIII
Zasady podpisywania dokumentów i obieg dokumentów
§ 15
- Wszelkie dokumenty wychodzące na zewnątrz podpisuje Kierownik Ośrodka.
- W czasie nieobecności Kierownika Ośrodka lub w innych uzasadnionych przypadkach dokumenty wymienione w ust. 1 podpisuje osoba zastępująca Kierownika lub inne upoważnione osoby.
- Zasady podpisywania dokumentów finansowo-księgowych regulują przepisy ustanowione przez Gminę dla Referatu Obsługi Jednostek, który w imieniu organu prowadzi pełną księgowość Ośrodka.
- Obieg, rejestracja, znakowanie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów odbywa się na podstawie zasad określonych w instrukcji określającej czynności kancelaryjne w Ośrodku.
- Pisma i akty normatywne oznacza się pieczęciami używanymi w Ośrodku.
- Wszystkie pisma lub inne dokumenty sporządzane w Ośrodku muszą zawierać w lewym dolnym rogu imię i nazwisko osoby sporządzającej oraz numer telefonu do kontaktu.
Zarządzenie Nr 1 / 2020
Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie
z dnia 19 lutego 2020 roku
w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie
Na podstawie § 12 pkt. 8 Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie przyjętego Uchwałą Nr XXXVI/354/2018 Rady Gminy Gietrzwałd z dnia 15 marca 2018r, zarządzam, co następuje:
§ 1
Wprowadzić następujące zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie, który stanowi załącznik do Zarządzenia Nr 11/2018 z dnia 14.09.2018 r.:
1. W Rozdziale II. Struktura organizacyjna Ośrodka w § 6 pkt.2 po punkcie 7 dodaje się punkt 8 w brzmieniu:
„8) Opiekun – animator w Klubie Senior+ (w przypadku konieczności zatrudnienia)”
2. W Rozdziale IV. Zadania i kompetencje poszczególnych stanowisk pracy w § 9 po punkcie 6 dodaje się punkt 7 w brzmieniu:
1. Do zadań Opiekuna-animatora zatrudnionego w ramach Klubu należy w szczególności:
a) diagnozowanie potrzeb i problemów uczestników Klubu,
b) należyta i staranna realizacja powierzonych zajęć,
c) prowadzenie dokumentacji pracy z uczestnikami,
d) współpraca z rodzinami uczestników Klubu,
e) współdziałanie z organami, instytucjami i organizacjami.
f) prowadzenie zajęć uaktywniających uczestników Klubu w tym prowadzenie zajęć manualnych, muzyczno-ruchowych, czytanie opowiadań, dyskusja, rozmowy indywidualne;
g) otwieranie i zamykanie siedziby Klubu Seniora,
h) dbanie o warunki higieniczne pomieszczeń,
i) przygotowywaniu kawy, herbaty dla uczestników spotkań w ramach Klubu,
j) organizowanie imprez kulturalnych, wycieczek, spotkań okolicznościowych;
k) zgłaszanie i uzgadnianie z koordynatorem bieżących potrzeb.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania..
Zarządzenie Nr 7/2021
Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie
z dnia 31 marca 2021 roku
w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie
Na podstawie § 12 pkt. 8 Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie przyjętego Uchwałą Nr XXXVI/354/2018 Rady Gminy Gietrzwałd z dnia 15 marca 2018r, zarządzam, co następuje:
§ 1
Wprowadzić następujące zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie, który stanowi załącznik do Zarządzenia Nr 11/2018 z dnia 14.09.2018 r.:
1. W Rozdziale II. Struktura organizacyjna Ośrodka w § 6 pkt.2 po punkcie 8 dodaje się punkt 9 w brzmieniu:
„9) Główny księgowy”
2. W Rozdziale IV. Zadania i kompetencje poszczególnych stanowisk pracy w § 9 po punkcie 7 dodaje się punkt 8 w brzmieniu:
1. Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:
- Prowadzenie pełnej księgowości Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gietrzwałdzie i sporządzanie sprawozdań, w tym:
- przeprowadzanie kontroli wstępnej dokumentów księgowych przyjmowanych do księgowania,
- terminowe sporządzanie i dekretowanie dokumentów księgowych w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji księgowych oraz ich bezpieczeństwo,
- rejestrowanie dokumentów księgowych, w obowiązującym systemie komputerowym, na kontach księgowych,
- sporządzanie zestawień obrotów i sald,
- prowadzenie ewidencji analitycznej dochodów i wydatków GOPS oraz zaangażowania wydatków wynikających z zawartych umów, zamówień itp.
- rozliczanie dotacji na zadania zlecone i uzyskane od innych podmiotów,
- rozliczanie dochodów budżetu państwa,
- Prowadzanie do systemu komputerowego danych pochodzących z dokumentów źródłowych i uzgadnianie obrotów i sald z kontrahentami;
- Zatwierdzanie pod względem formalno-rachunkowym rachunków i faktur;
- Przekazywanie kierownikowi GOPS danych dotyczących środków planowanych w budżecie i jego zmian;
- Obsługa programu BeSTi@ w zakresie uchwał i sprawozdań wraz z podpisywaniem sprawozdań (Rb 27S, Rb-28S, Rb-50, Rb-N, Rb-Z itd.).
- Współudział w opracowaniu projektu budżetu GOPS
- Sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych i statystycznych;
- Opracowywanie rocznych i okresowych analiz z wykonania planu finansowego jednostki;
- Opracowywanie wniosków w sprawie zmian w planach finansowych jednostki.
- Rozliczanie wyników przeprowadzonej inwentaryzacji składników majątkowych i ujęcie ich w księgach rachunkowych;
- Prowadzenie płac pracowników GOPS, w tym naliczanie i odprowadzanie składek ZUS, podatku dochodowego i innych należności;
- Naliczanie i przekazywanie na odpowiedni rachunek odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych;
- Sporządzanie odpowiednich deklaracji podatkowych;
- Sporządzanie comiesięcznych raportów rozliczeniowych ZUS DRA, RCA, RSA, RZA;
- Należyte przechowywanie dokumentów płacowych, księgowych, ksiąg rachunkowych i sprawozdawczości finansowej;
- Prawidłowe i terminowe archiwizowanie dokumentów.
- Dbałość o aktualność i kompletność przepisów, których znajomość jest niezbędna na zajmowanym stanowisku.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.